REA: Upp till 60% rabatt Upptäck
shipping
Fri leverans på beställningar över 1,500 kr.
gift
En gåva som erbjuds från 150,00 kr köp
Villkor och bestämmelser

Våra allmänna försäljningsvillkor

Förord

De nuvarande allmänna försäljningsvillkoren (härefter kallade "allmänna försäljningsvillkor") ingås mellan: - å ena sidan fysiska eller juridiska personer som önskar göra ett köp via Snowleaders webbplats, härefter kallade "Köparen", och å andra sidan företaget Snowleader SAS, med ett kapital på 1 010 230,00 euro, med säte på 4 allée du Parmelan 74370 Epagny Metz-Tessy, Tel: 0820 420 374 (avgiftsbelagt nummer), avgiftsfritt nummer: 04 50 65 00 99, kontaktformulär, Fax: 04 50 60 07 34, registrerat hos RCS i Annecy under SIREN-nummer 507 679 025 och med EU-momsnummer FR26 507 679 025, härefter kallat "Snowleader". Snowleader har NAF-kod 4764Z detaljhandel med sportartiklar i specialiserade butiker. Publiceringsansvarig är Herr Thomas Rouault, chef för företaget Hohneck Company, som i sin tur är ordförande för företaget Snowleader.

Värd:
Alter Way, ett företag inom Smile-gruppen
, 1 rue Royale - Bât. D - 92210 Saint-Cloud
Kontakt: [email protected] - Webbplats: alterway.fr
SAS med ett kapital på 1 870 890 euro
RCS NANTERRE B 490 932 308 • APE-nr: 6420Z • Momsnummer: FR55490932308

Syfte och omfattning

Dessa allmänna försäljningsvillkor syftar till att definiera försäljningsvillkoren mellan Snowleader och köparen. De gäller för alla produktförsäljningar som erbjuds på Snowleaders webbplats, oavsett om beställningen har gjorts via telefon, fax, post, e-post eller Internet på någon av följande adresser som ägs av Snowleader (härefter kallad "Webbplatsen"): www.snowleader.fr, www.snowleader.eu, www.snowleader.be, www.snowleader.net, www.snowleader.org, www.snowleader.info, www.snowleader.biz, www.thereblochoncompany.com, www.thereblochoncompany.fr, www.snow-leader.fr, www.snow-leader.com, www.snowleader.co.uk/en, www.snowleader.ch, www.snowleader.at,, www.snowleader.es, www.snowleader.it, snowleader.nl, snowleader.dk, snowleader.se.

 

Varje beställning som görs på webbplatsen www.snowleader.com innebär med nödvändighet att köparen har läst och förstått dessa allmänna försäljningsvillkor innan beställningen görs och att köparen accepterar hela innehållet i dem. Godkännandet av dessa allmänna försäljningsvillkor träder i kraft när din beställning valideras.

 

De allmänna försäljningsvillkoren som ska tillämpas är de som gäller den dag då beställningen godkänns av köparen. Snowleader förbehåller sig rätten att när som helst och utan föregående meddelande ändra de allmänna försäljningsvillkoren, varvid ändringarna blir tillämpliga på alla beställningar som följer efter denna ändring. Webbplatserna www.snowleader.co.uk, www.snowleader.be, www.snowleader.ch, www.snowleader.at, www.snowleader.de,

 

Vid ändring av de allmänna försäljningsvillkoren ska ett nytt avtal träffas varje gång köparen gör ett nytt köp.

Snowleader-erbjudande

2-1 Geografisk täckning av erbjudandet

Produkter som säljs online på webbplatsen levereras till de flesta länder. Det geografiska område som omfattas av varje försäljning kan variera beroende på distributionsavtal för var och en av de listade leverantörerna samt leveransmetoder. Snowleader kan använda ”landfilter” på Webbplatsen för att blockera beställningar från länder som inte omfattas av erbjudandet. I hela Europa utesluts destinationer som kräver tullformaliteter, såsom territoriet Bàsingen, ön Helgoland, Jersey, Guernsey, Isle of Man, territorierna Campione d'Italia och Livigno, Kanarieöarna, Ceuta, Melilla, Färöarna, Grönland, Åland, berget Athos och den norra delen av Cypern.

 

2-2 Lager och tillgänglighet

De produkter som erbjuds på webbplatsen åtföljs av en exakt tillgänglighet och leveransdatum. Denna information uppdateras regelbundet. En produkt som nämns ”i lager” finns i Snowleaders egna lager. Den faktiska tillgängligheten av en produkt kan snabbt variera beroende på försäljningen som genomförs på webbplatsen eller lagret av produkter hos våra leverantörer (för vissa produkter sker påfyllningen i realtid). En produkt som har märkningen "tillgänglig inom x dagar" betyder att vi kommer att få påfyllning inom den angivna tiden i arbetsdagar av vår leverantör, förutsatt att produkten är tillgänglig hos våra leverantörer. Felaktigheter eller ändringar kan förekomma i undantagsfall. En produkt som är märkt ”tillgänglig den XX/XX/XX” innebär att vi kommer att få in produkten i våra lager det datumet. Detta datum motsvarar inte det datum då produkten tas emot i köparens hem. Snowleader kan inte hållas ansvarigt om den vägledande tiden för tillgänglighet av produkten/produkterna och deras leverans ändras. I händelse av att en produkt blir otillgänglig efter att beställningen har lagts, åtar sig Snowleader att kontakta Köparen så snart som möjligt, antingen via telefon eller e-post. Köparen kan välja att behålla sin order utan den saknade produkten (vid en order som innehåller flera produkter) eller att annullera den. Snowleader kommer att genomföra återbetalningen genom att kreditera bankkontot senast inom fjorton (14) dagar efter betalningen av köparen.

 

2-3 Produktegenskaper

De produkter som erbjuds till försäljning beskrivs och presenteras så noggrant som möjligt. Snowleader kan dock inte hållas ansvarigt för eventuella fel eller utelämnanden i denna presentation. Fotografier är inte avtalsenligt bindande

 

2-4 Priser

Priserna på våra produkter anges i euro, inklusive alla franska skatter, och är fasta och definitiva på webbplatsen snowleader.com

Priserna på våra produkter anges i euro, inklusive alla belgiska skatter, och är fasta och definitiva på webbplatsen snowleader.be 

Priserna på våra produkter anges i schweiziska franc, inklusive alla skatter, och är fasta och definitiva på webbplatsen snowleader.ch 

Priserna på våra produkter anges i pund sterling, inklusive alla skatter, och är fasta och definitiva på webbplatsen snowleader.co.uk

Priserna på våra produkter anges i euro inklusive alla tyska skatter och är fasta och slutgiltiga på webbplatsen snowleader.de

Priserna på våra produkter anges i svenska kronor, inklusive alla svenska skatter, och är fasta och definitiva på webbplatsen snowleader.se

Priserna på våra produkter anges i danska kronor, inklusive alla skatter, och är fasta och definitiva på webbplatsen snowleader.dk.

 

De inkluderar inte frakt- och hanteringskostnader relaterade till Köparens beställning, vilka faktureras i tillägg och anges innan Köparens beställning valideras.

 

Snowleader förbehåller sig rätten att ändra sina priser när som helst utan föregående meddelande. Produkterna kommer att faktureras köparen på grundval av de priser som registrerats vid den tidpunkt då beställningen valideras. Vi utför regelbundet underhållsarbete på vår anläggning. Detta kan leda till  felaktig prissättning. I så fall kan beställningen inte fullföljas och vi kommer att kontakta dig för att annullera din beställning så snart som möjligt. Produkterna förblir Snowleaders egendom till dess att de har betalats i sin helhet.

 

2-5 Exportorder och tullavgifter

Alla beställningar som skickas utanför Europeiska unionen och franska utomeuropeiska departement och territorier kommer automatiskt att faktureras exklusive skatt (med undantag för Schweiz och Storbritannien). Importformaliteter, tullavgifter och eventuella skatter som är kopplade till leverans av en artikel utanför Europeiska unionen och till DOM-TOM, är Köparens kostnad och ansvar. De ska betalas till de behöriga myndigheterna i det land där leveransen sker. Köparen är ensam ansvarig för att kontrollera om de beställda produkterna kan importeras enligt lagarna i det land där leveransen sker. Snowleader är inte skyldigt att kontrollera och informera köparen om tillämpliga tullavgifter och skatter. För att ta reda på mer om dem rekommenderar Snowleader köparen att kontakta de behöriga myndigheterna i sitt land. Observera att du genom att beställa på webbplatsen anses vara den officiella importören och är skyldig att följa alla lagar och förordningar i det land där du kommer att ta emot varorna. Gränsöverskridande leveranser kan vara föremål för en procedur för öppning och inspektion av tullmyndigheterna.

 

2-6 Logistikkostnader

Snowleader förbehåller sig rätten att ta ut logistikkostnader för alla beställningar, vars belopp kan variera och som inte är återbetalningsbara vid retur av beställningen, oavsett om det är en delvis eller fullständig retur.

Så här beställer du

3-1 Villkor för att lägga en order

Köparen måste ha rättslig handlingsförmåga eller inneha ett föräldratillstånd som tillåter dem att göra en beställning på webbplatsen.

 

3-2 Beställningsprocess

  • Val av artiklar och tillägg till varukorgen
  • Bekräftelse av innehållet i varukorgen
  • Identifiering på webbplatsen om kunden inte redan är identifierad.
  • Val av leveranssätt.
  • Val av betalningssätt och acceptans av de allmänna försäljningsvillkoren.
  • Bekräftelse av betalningen.

 

Köparen kan göra en beställning på Internet via Webbplatsen. De uppgifter som köparen meddelar och som Snowleader registrerar under beställningen utgör bevis för transaktionerna mellan Snowleader och köparen. Klicket för validering efter ifyllande av orderformuläret utgör en bekräftelse av Köparens order och en skyldighet att betala. Detta klick för validering har ett bevisvärde som binder kunden till orderprocessen och slutgiltigt validerar ordern. Genom att klicka på den här knappen accepterar du oåterkalleligen Snowleaders allmänna försäljningsvillkor och integritetspolicy. Slutandet av avtalet träder i kraft först efter att Snowleader har skickat ett e-postmeddelande som bekräftar registreringen av beställningen. Efter att ordern har registrerats kommer en detaljerad faktura som kan skrivas ut av Köparen att finnas tillgänglig på Webbplatsen i avsnittet ”Ditt konto”. Snowleader förbehåller sig rätten att neka en leverans eller att fullfölja en beställning i händelse av att Köparen inte har betalat helt eller delvis för en tidigare beställning, eller i händelse av att en betalningstvist kvarstår.

Svenska kunder kan kontakta Snowleader Customer Service via ett avgiftsbelagt nummer: 08 585 655 79

 

3-3 Orderhantering

Alla beställningar som görs före kl. 15.00 med Chronopost eller kl. 13.00 med Colissimo och DPD måndag till fredag (exklusive helgdagar) förbereds och skickas samma dag, förutsatt att alla produkter är angivna som i lager och att betalningen har bekräftats. Vi kommer inte att kunna leverera på lördagar för beställningar i lager som läggs före kl. 13.00 på fredagar via DPD-transportören. Beställningar som görs under helgen behandlas den 1:a arbetsdagen därefter. Leveranstiderna gäller från den tidpunkt då paketen hämtas ut från vårt lager. Vår logistiktjänst fungerar endast på vardagar.

Betalning

Snowleader erbjuder olika typer av betalning. Beställningar ska betalas i schweiziska franc på webbplatsen snowleader.ch och i brittiska pund på webbplatsen snowleader.co.uk. Beställningar betalas i svenska kronor på webbplatsen snowleader.se och i danska kronor på webbplatsen snowleader.dk. För alla andra webbplatser (snowleader.com, snowleader.be, snowleader.de, snowleader.at, snowleader.es, snowleader.it, snowleader.nl) är beställningarna betalbara i euro. För vissa länder erbjuder vi endast betalning via Paypal. Betalning av det totala priset ska erläggas vid beställningen av Köparen, som åtar sig att betala det angivna priset för den eller de beställda artiklarna, inklusive artikelpriser, fraktkostnader och andra behandlingsavgifter för beställningen. Som ett led i kampen mot internetbedrägerier förbehåller sig Snowleader rätten att begära en fotokopia av ett identitetskort och adressbevis för varje betalning.

 

4 -1 Betalning med kreditkort

Endast betalning med något av följande kreditkort accepteras: CB, Visa, Eurocard, Mastercard, American Express. Kortet debiteras när beställningen bekräftas. Köparen garanterar Snowleader att han har de nödvändiga behörigheterna för att använda betalningsmetoden med kort när han gör beställningen. Snowleader använder alla nödvändiga medel för att säkerställa säkerheten och konfidentialiteten för data som överförs på webbplatsen (inklusive onlinebetalning) enligt de villkor som anges i sekretesspolicyn.

 

4-3 Betalning via Paypal

Paypal är en betaltjänstleverantör som specialiserar sig på att utfärda elektroniska pengar mellan köparen och en tredje part. Paypal säkerställer sekretessen för köparens bankinformation. Köparens finansiella information kommuniceras aldrig till oss. PayPal krypterar och skyddar kortnumret. Köparen betalar online genom att helt enkelt ange sin e-postadress och sitt lösenord.

 

4-4 Betalning via banköverföring

När du väljer banköverföring som betalningsmetod kommer vår RIB att visas. Överföringar kan göras i brittiska pund på webbplatsen snowleader.co.uk, i schweiziska franc på webbplatsen snowleader.ch och i euro för andra länder. Vi inväntar din betalning innan vi förbereder och skickar din beställning. De beställda produkterna reserveras vid mottagandet av överföringen. Vid betalning via postanvisning eller banköverföring börjar leveranstiden löpa först från den dag då betalningen faktiskt har mottagits. Vänligen bifoga ditt ordernummer med din betalning. Beställningen kommer endast att valideras vid mottagande av hela beloppet för beställningen. Internationella överföringar får inte göras med delade kostnader eller kostnader som belastar mottagaren, eftersom vi inte kommer att ta emot hela det belopp som ska betalas.

Leverans

Produkterna levereras till den leveransadress som anges under beställningsprocessen på de destinationer som avses i artikel 3 ovan. I händelse av fel i formuleringen av koordinaterna kan Snowleader inte hållas ansvarig för omöjligheten att leverera. I detta fall ska kostnaderna för en ny leverans bäras av köparen och faktureras till den faktiska kostnaden. Snowleader åtar sig att leverera de beställda varorna så snabbt som möjligt beroende på vald leveransmetod och varornas tillgänglighet. De leveranstider som anges på Webbplatsen är vanliga genomsnittstider och motsvarar den totala behandlings- och leveranstiden. När du beställer flera produkter samtidigt och leveranstiderna är olika kan den faktiska leveranstiden vara den längsta. Hela beställningen förbereds när alla produkter som ingår är i lager hos Snowleader. Leverans anses ha skett när produkten överlämnats till köparen. Transportörens följesedel, daterad och undertecknad av köparen när ordern levereras, utgör bevis på transport och leverans.

Efter ett köp kan svenska kunder kontakta Snowleaders kundtjänst via ett särskilt eftermarknadsnummer: 08 585 655 79.

 

5 -1 Kontroll av paketets skick vid leverans

Snowleader rekommenderar köparen att vid leveranstillfället och i närvaro av transportören kontrollera innehållet, överensstämmelsen och tillståndet för paketet(erna). I den händelse att Köparen har några som helst tvivel angående tillståndet eller innehållet i sitt paket, måste Köparen: - kontrollera varornas skick och göra tydliga, daterade och signerade handskrivna reservationer, samt få transportören att signera bredvid; och utöva alla möjliga rättigheter gentemot transportören genom att skicka ett rekommenderat brev med mottagningsbekräftelse inom tio (10) arbetsdagar efter mottagandet och skicka en kopia till Snowleader. Efter denna tidsperiod kommer produkten att anses vara mottagen i godtagbart skick av Köparen, som inte längre kan åberopa en leveransfel eller uppenbar brist. Det levererade paketet anses kontrollerat och kan inte längre ifrågasättas när köparen eller den som har rätt att ta emot paketet har undertecknat följesedeln. Snowleader kan inte hållas ansvarigt under några omständigheter.

 

5-2 Försenad leverans

Om försening av leverans uppstår, eller om paket förloras av transportören, måste Köparen meddela Snowleader via e-post eller telefon inom tio (10) dagar efter mottagande via e-post av orderbekräftelsen. Vi hjälper dig att ta hand om transportörerna. För din information, om ett problem uppstår under leveransen, finns det en lång utredningsperiod. De kan hålla i upp till en månad.

 

5-3 Leverans vid frånvaro

Om mottagaren är frånvarande vid leveranstillfället kommer transportören att lämna ett telefonkort på den leveransadress som köparen har angett. Beställningen måste hämtas på den adress och på det sätt som anges av transportören. Om beställningen inte hämtas inom den tidsfrist som fastställts av transportören kommer beställningen att returneras till Snowleader, som förbehåller sig rätten att återbetala priset, de leveranskostnader som återstår att betala av köparen.

Samling i butik

Produkter som beställs på webbplatsen kan hämtas i någon av Snowleaders butiker i Annecy, Lyon eller Chamonix. Denna upphämtningsmetod kan väljas via sidan Leveransmetod i orderprocessen. En leveransavgift på 3,99 euro kan tillkomma för beställningar av produkter som inte redan finns i butiken. Ett e-postmeddelande skickas till köparen när paketet är klart för avhämtning. Denna tid kan variera beroende på produktens tillgänglighet. För att hämta ut din produkt behöver du bara ditt ordernummer och ett identitetsbevis.

Om kunden inte själv kan hämta ut sin beställning måste den person som ska hämta ut paketet i kundens ställe visa upp kundens identitetshandling (original eller kopia).

Ångerrätt

7-1 Villkor för utövande av ångerrätten

Återkallelserätten anses ha tillämpats korrekt om följande villkor uppfylls till fullo:

- Procedur

Du kan utöva din ångerrätt genom att meddela vår kundtjänst via vårt kontaktformulär, via onlinechatt eller via telefon på 08 585 655 79. Vår kundtjänst kommer att skicka en e-postbekräftelse på avbokning och återbetalning till dig när åtgärden har utförts. Om det behövs kommer vi att förse dig med en ångerblankett.

 

- Tidsgräns

Köparen har en period på sextio (60) klara dagar från dagen för leverans av produkten för att göra en begäran om retur utan att behöva motivera sina skäl. Efter att ha kontaktat kundtjänst har du fjorton (14) dagar på dig att returnera varan i originalskick. Leveranstiderna anges i kalenderdagar.

 

- Produktstatus

Produkten ska returneras i nyskick, korrekt skyddad och i oskadad originalförpackning, tillsammans med eventuella tillbehör, bruksanvisningar och dokumentation som medföljde vid köpet. Observera att de levererade produkterna inte får ha använts i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att bedöma deras art, egenskaper och korrekta funktion. Om du har testat dem ber vi dig att städa bort alla spår av deras användning.

 

- Undantag

Observera att följande artiklar inte kan returneras eller bytas:

- personligt anpassade produkter eller produkter som tillverkats enligt de specifikationer som köparen begärt. Borrade och monterade skidor, tätningsskinn skurna till storleken på konsumentens utrustning, termoformade pjäxor...

- lättfördärvliga och/eller oförseglade produkter såsom livsmedel, solskydd och rengöringsprodukter, av hygien- och hälsoskäl.

Om en förpackning returneras måste kunden returnera hela förpackningen. Det är inte möjligt att returnera en enda del av förpackningen.

- vissa underkläder, t.ex. boxershorts, kanske inte accepteras för retur

I enlighet med artikel L.221-28 i konsumentkoden kan ångerrätten inte utövas efter leveransen av skyddsutrustning (utrustning som omfattas av lagstiftningen om personlig skyddsutrustning), vilket inkluderar bland annat selen, karbinhakar, repbromsar, klämmor, rep, remmar och all säkerhetsutrustning för klättring och bergsklättring.

 

7-2 Procedur för återlämning

Köparen måste logga in på sitt kundkonto i området Mina beställningar och välja raden för den beställning som berörs av returbegäran. Om beställningen uppfyller tidsramarna för när en beställning kan returneras (se 7-1 Villkor för utövande av ångerrätt), är en knapp för att göra en retur synlig och gör det möjligt för kunden att få åtkomst till vår returhanteringsmodul för att registrera sin begäran.

 

Vid klick på "Gör en retur" får kunden åtkomst till en sida som visar alla produkter i beställningen. Kunden ska kryssa för de varor som ska returneras och ange antal, skicket på varan/varorna som returneras och orsaken till returneringen. I det andra steget anger kunden önskad metod för återbetalning av returen. När returbegäran har validerats kommer kunden automatiskt att få ett e-postmeddelande som bekräftar returbegäran, via vilket kunden kan ladda ner returformuläret som ska läggas i paketet. Vi skulle vara tacksamma om kunderna kunde bifoga det förberedelsesedel som de fick med sin beställning.

 

Om ordern är berättigad till automatisk utfärdande av en returetikett kommer denna också att kunna laddas ner från bekräftelsemailet för returbegäran. Denna etikett kan också laddas ner från kundområdet, i detaljerna för den retur som kunden just har angett. Den måste fästas direkt på ditt paket för att du ska kunna returnera din vara kostnadsfritt till vårt logistikcenter.

 

Returer till franska utomeuropeiska departement och territorier och andra utländska länder som inte ingår i ovanstående lista sker på köparens bekostnad. Dessa kostnader beräknas uppgå till högst 1000 euro för de franska utomeuropeiska departementen och territorierna. Det högsta beloppet för returporto för länder utanför de franska utomeuropeiska departementen och territorierna och Frankrikes fastland anges på de särskilda domännamnen (CH, BE, UK, DE, AT, ES, IT, NL, DK, SE) eller på vår internationella webbplats.

 

Personer som har fått den förbetalda transportetiketten ”Colissimo” kan lämna in sitt paket på ett postkontor eller ett utlämningsställe. Colissimos utlämningsställen är alltså 6.000 lokala butiker med utökade öppettider på det franska fastlandet. Du är helt ansvarig för återsändandet av varorna, och alla risker som är förknippade med återsändandet av varorna (skada, stöld, brott) ska bäras av dig. Snowleader kan inte hållas ansvarig för eventuella tullavgifter som du kan behöva betala för retur och omleverans av ditt paket. Varor som returneras portofritt tas inte emot. När vi har mottagit ditt returpaket kontrollerar vi att din retur är i sin ordning. Inga returer kommer att accepteras om de returnerade produkterna synbart har använts eller skadats av köparen och denna användning eller skada gör produkterna olämpliga för försäljning. Om din retur inte kan accepteras kommer vi att kontakta dig för att returnera produkterna på din bekostnad.

 

Snowleader kommer att tillämpa returfraktkostnader för kunder som inte är medlemmar i vårt lojalitetsprogram Snowleader Mountain Club och vars leveransland för beställningen är följande: Kroatien, Estland, Frankrike (fastland), Finland, Grekland, Ungern, Irland, Litauen, Luxemburg, Malta, Nederländerna, Polen, Portugal, Tjeckien, Rumänien, Slovakien, Slovenien. Du kommer alltid att få en returetikett så att du kan returnera produkterna till oss, men när din retur behandlas kommer returportokostnaderna att dras av från din återbetalning. Returer till franska utomeuropeiska departement och territorier och andra utländska länder som inte ingår i ovanstående lista sker på köparens bekostnad. Dessa kostnader beräknas uppgå till högst 1000 euro för de franska utomeuropeiska departementen och territorierna. Det högsta beloppet för returporto för länder utanför de franska utomeuropeiska departementen och territorierna och Frankrikes fastland anges på de särskilda domännamnen (CH, BE, UK, DE, AT, NL, IT, ES, DK, SE) eller på vår internationella webbplats.

 

7-3 Behandling av returer

Under förutsättning att returen godkänns kommer Snowleader att ersätta köparen från och med det datum då Snowleader informeras om konsumentens beslut att frånträda avtalet och kan skjuta upp återbetalningen tills varorna har återvunnits eller tills konsumenten har tillhandahållit bevis på att varorna har skickats.

Återbetalningen kommer att ske till den faktureringsadress som registrerades när beställningen gjordes av Köparen och via det betalningsmedel som användes för att betala för beställningen. Observera att Snowleader, i enlighet med artikel L.121-21-4 i lag nr 2014-344, inte är skyldig att ersätta extra kostnader i samband med expressleverans. Snowleader ersätter de fraktkostnader
 som kunden har haft för att returnera sin beställning; om beställningen returneras i sin helhet på grundval av priset på den billigaste Colissimo Standard-försändelsen. Observera: För att du ska kunna utnyttja din ångerrätt ber vi dig att även returnera varor som erbjuds som en del av en kampanj.

Service efter försäljning - juridiska garantier

8-1 Avtalsenliga garantier

Köparen drar kostnadsfritt nytta av den garanti som ges av de olika tillverkarna av var och en av produkterna. Snowleader kan inte hållas ansvarigt för kundens felaktiga och/eller intensiva användning av artiklarna. Nedan beskrivs förfarandet för ett eventuellt anspråk enligt avtalsgarantin från vår kundtjänst:

1- Vi ber dig att skicka ett foto till oss, även om felet inte är uppenbart, och en exakt beskrivning av problemet via kontaktformuläret. Vänligen ange ditt ordernummer

2- Vi kommer att mejla dig ett formulär för begäran om service efter försäljning som du ska bifoga med din försändelse.

3- Skicka oss själva produkten tillsammans med returdokumentet och en kopia av inköpsfakturan.

4- När vi har mottagit ditt paket vidarebefordrar vi all information till varumärket.

5- Märket genomför en detaljerad expertgranskning av produkten för ett eventuellt ansvarstagande i kundservice (SAV) Honen säkerställer att felet inte beror på onormal användning av produkten.

6- Snowleader informerar dig om beslutet som tagits av märket. OBS, VIKTIGT: Vid hantering av en kundtjänstförfrågan följer Snowleader märkets policy. Om märket reparerar eller byter ut produkten, kommer vi att skicka den tillbaka till dig, och om märket utfärdar ett tillgodohavande, kommer vi att ge dig ett tillgodohavande och under inga omständigheter en återbetalning.

För information är handläggningstiden för en kundtjänst 4 till 8 veckor.

8-2 Juridiska garantier

Alla produkter som erbjuds av Snowleader är föremål för tillämpningen av de lagliga garantierna för överensstämmelse (artiklarna L.211-4 till L.211-14 i den franska konsumentlagen) och dolda fel (artiklarna 1641 till 1649 i den franska civillagen). För att utnyttja någon av garantierna måste Köparen kontakta Snowleader via kontaktformuläret, per telefon på 08 585 655 79 eller per rekommenderat brev med mottagningsbevis till följande adress: Snowleader 4 allée du Parmelan - 74370 Epagny Metz-Tessy, Frankrike.

Det påminns om att inom ramen för den lagstadgade överensstämmelsegarantin har konsumenten:• två år från leveransdatum att agera gentemot säljaren;• rätt att välja mellan reparation eller utbyte av varan, med förbehåll för kostnadsvillkoren enligt artikel L. 211-9 i konsumentlagen;• ingen skyldighet att bevisa varans bristande överensstämmelse under de sex första månaderna efter leveransen.

Denna period förlängs till 24 månader från och med den 18 mars 2016, med undantag för begagnade varor. Den lagstadgade garantin om överensstämmelse gäller oberoende av eventuella kommersiella garantier som kan täcka dina varor. Det påminns om att konsumenten kan välja att åberopa garantin mot dolda fel i den sålda varan enligt artikel 1641 i civilkoden, och att han eller hon i detta fall kan välja mellan att häva köpet eller få en prisnedsättning i enlighet med artikel 1644 i civilkoden.

8-3 Exkludering

De avtalsenliga garantierna täcker inte: - onormal eller felaktig användning av produkterna. Vi uppmanar er i detta avseende att noggrant läsa bruksanvisningen som medföljer produkterna. Garantin täcker inte heller fel och deras konsekvenser som beror på användning som inte överensstämmer med produktens avsedda syfte, samt fel och deras konsekvenser som beror på yttre orsaker.

Förbehåll för äganderätt

Alla beställningar förblir Snowleaders egendom fram till den slutliga och fullständiga betalningen av den senare av köparen. Risken för förlust och försämring övergår till köparen så snart paketet har överlämnats till köparen eller en tredje part som köparen har utsett.

Skydd av personuppgifter

Den information som Snowleader begär är nödvändig för hanteringen av köparens beställning (bearbetning och leverans av beställningar, upprättande av fakturor). Underlåtenhet att göra detta kan försämra eller förhindra tillhandahållandet av den tjänst eller produkt som köparen begär. Snowleader säkerställer konfidentialiteten och säkerheten i enlighet med kraven i den allmänna dataskyddsförordningen nr 2016/679 ("GDPR") från den 27 april 2016. För att ta reda på mer har Snowleader gjort sin integritetspolicy tillgänglig på webbplatsen.

Beroende på de val som Köparen gör vid skapandet eller ändringen av sitt konto, kan han eller hon komma att motta information och kommersiella erbjudanden från Snowleader och andra företag. Köparen kan när som helst välja att inte längre ta emot dessa informationer och kommersiella erbjudanden från Snowleader, antingen genom att ändra sina val på webbplatsen under avsnittet 'Ditt konto', eller genom att specificera sin begäran via e-post genom kontaktformuläret som finns på webbplatsen.

 

Köparens information, som kan innehålla personuppgifter, kan överföras till Snowleaders tjänsteleverantörer och partners för betalning av beställningar, leverans av beställningar, säkerhet på webbplatsen, efterlevnad av lagstadgade och reglerande skyldigheter samt för att förbättra och anpassa de tjänster som erbjuds köparen på webbplatsen. Om du vill veta mer kan du besöka vår sida om cookies.

 

Snowleader behandlar köparnas telefonnummer uteslutande i syfte att spåra eller returnera beställningar. I enlighet med artikel L. 223-2 i konsumentlagen, som är tillämplig även om en professionell aktör inte kontaktar de insamlade numren, informerar Snowleader dig om din rätt att registrera dig på listan mot telefonförsäljning på webbplatsen www.bloctel.gouv.fr. Registreringen är kostnadsfri och gäller i tre år. I vilket fall som helst använder Snowleader inte ditt telefonnummer för prospektering eller dörrknackning.

Immateriella rättigheter

All text, foton, kommentarer, arbeten, illustrationer och bilder som återges på webbplatsen är dess egendom. Därför är det strängt förbjudet att reproducera, ladda ner, kopiera eller utnyttja dem, även delvis, för kommersiella ändamål, och detta över hela världen, såvida inte föregående överenskommelse har ingåtts med Snowleader.

Ansvar

De produkter som erbjuds på webbplatsen överensstämmer med gällande fransk lagstiftning och standarder. Snowleader kan inte hållas ansvarigt för underlåtenhet att fullgöra eller bristande fullgörande av det avtal som ingåtts mellan parterna i händelse av force majeure, om en händelse kan tillskrivas Köparen, eller för eventuella olägenheter, förutsebara skador och hinder som är förknippade med användningen av internet. Snowleader kan inte hållas ansvarigt för eventuella indirekta skador som kan uppkomma vid köp av produkter.

Fotografierna, grafiken och beskrivningarna som medföljer produkterna är inte avtalsenliga och Snowleader kan inte hållas ansvarigt för dem. Eftersom webbplatsen är hostad av en extern tjänsteleverantör kan Snowleader inte hållas ansvarigt för avbrott i webbplatsens tjänst, uppkomsten av buggar, felaktigheter eller utelämnanden gällande information som finns på webbplatsen, eller för skador som uppstår till följd av en tredje parts bedrägliga intrång som har ändrat informationen på webbplatsen. För alla steg som rör åtkomst till webbplatsen, konsultation, ifyllande av formulär, beställning, leverans av artiklar eller annan tjänst har företaget Snowleader endast en skyldighet att tillhandahålla resurser.

Följaktligen kan Snowleader inte hållas ansvarigt för eventuella olägenheter eller skador som är inneboende i användningen av internetnätverket (förlust av data, filer ...) och helt utanför den omsorg och försiktighetsåtgärder som Snowleader har vidtagit. Snowleader tar inget ansvar för innehållet på den eller de webbplatser som hypertextlänkar kan leda till från den egna webbplatsen, eftersom Snowleader inte har någon kontroll över deras innehåll.

Tillämplig lag, lösning av tvister

Dessa allmänna försäljningsvillkor ska tillämpas och tolkas i enlighet med fransk lag. I händelse av en tvist kommer parterna att försöka nå en uppgörelse i godo innan de vidtar några rättsliga åtgärder. För att göra det, vänligen kontakta vår kundtjänst via kontaktformuläret eller per telefon på 08 585 655 79. Våra rådgivare är tillgängliga måndag till fredag kl. 9.00-18.00 lokal fransk tid (GMT+1).

Europeiska kommissionens plattform för tvistlösning utanför domstol: http://ec.europa.eu/consumers/odr

Betrodd Google-återförsäljare

Snowleader är en av de betrodda handlare som listas av Google. Denna märkning tilldelas webbplatser som erbjuder en utmärkt servicenivå till sina kunder (kundservicens kvalitet, leveranstid för beställningar, osv.). Google åtar sig också att hjälpa dig att lösa eventuella problem relaterade till din beställning och garanterar dina köp upp till ett belopp av 1 000 € Mer information finns på Googles särskilda sida.

Lojalitetsprogram

Snowleaders lojalitetsprogram utvecklas och förvaltas av Snowleader SAS. I dessa villkor anges villkoren för att delta i vårt lojalitetsprogram, som gör det möjligt för dig att tjäna lojalitetseuron och dra nytta av förmåner.

 

16-1 Ansluta sig till programmet

Lojalitetsprogrammet aktiveras automatiskt när du gör ditt första köp på Snowleader. Köparen behöver inte registrera sig och lämna personuppgifter för att delta i programmet. Deltagande i lojalitetsprogrammet innebär godkännande av de e-postmeddelanden som är kopplade till programmet (poängsaldo, utgång av poäng, kommersiell verksamhet kopplad till lojalitetspoäng). Det kostnadsfria lojalitetsprogrammet Snowleader är giltigt på obestämd tid. Varje lojalitetsprogram är kopplat till ett unikt kundkonto. De lojalitetseuro som samlas in är därför personliga och får under inga omständigheter överföras, säljas till någon eller användas för något annat syfte än de som avses av Snowleader. En kund kan inte vara med i både Premium- och Snowleader Mountain Club-programmet.

 

Vanliga kunder

Kunder som har spenderat mindre än 6 000 kr under de senaste 12 månaderna (rullande år) kallas för ”Klassiskt” kunder. De kan tjäna lojalitetseuro som de kan använda vid nästa beställning. De intjänade lojalitetseurona motsvarar 2% av beloppet för deras order*.

 

"Säkra"-kunder

Kunder som har handlat för mer än 6 000 kr under de senaste 12 månaderna (rullande år) kallas ”Tillflykt" kunder. De kan tjäna lojalitetseuro som de kan använda vid nästa beställning. De intjänade lojalitetseurona motsvarar 3% av beloppet för deras order*.

 

”Base camp"-kunder

Kunder som har spenderat mer än 12 000 kr under de senaste 12 månaderna (rullande år) kallas ”Basläger” kunder. De kan tjäna lojalitetseuro som de kan använda vid nästa beställning. De intjänade lojalitetseurona motsvarar 4% av beloppet för deras order*.

 

"Sommet"-kunderna

Kunder som har handlat för mer än 25 000 kr under de senaste 12 månaderna (rullande år) kallas för ”Topp” kunder. De kan tjäna lojalitetseuro som de kan använda vid nästa beställning. De intjänade lojalitetseurona motsvarar 5% av orderbeloppet*.


Kundens status uppdateras varje gång det belopp som kunden har spenderat på Snowleaders webbplats under de senaste 12 rullande månaderna understiger eller överstiger ett tröskelvärde (<6 000kr >6 000kr >12 000kr >25 000kr).
*Antalet intjänade lojalitets-euro baseras på summan av dina inköp, exklusive leveranskostnader, och avrundas nedåt till närmaste 0.25 kr.

 

16-2 Förmåner kopplade till lojalitetsprogram

Klassiskt kunder

- 2% av din beställning i lojalitetseuro

 

Tillflykt kunder

- 3% av din beställning i lojalitetseuro
 - en kampanjkod på 10% som gäller så länge din Tillflyktstatus är giltig.
- 24H leverans från 249 kr.
- 100 dagars returrätt
 - betalning i tre delbetalningar kostnadsfritt

 

Basläger kunder

- 4% av din beställning i lojalitetseuro
 - ytterligare 10% kampanjkod giltig så länge din Baslägerstatus är giltig...
- 24-timmarsleverans från endast 229 kr.
- 100 dagars returrätt
- kostnadsfri delbetalning i tre omgångar

 

Topp kunder

- 5% av din beställning i lojalitetseuro
 - ytterligare 10% kampanjkod som gäller så länge din Toppstatus är giltig.
- 24H leverans från 199 kr.
- 100 dagars returrätt
- betalning i tre delbetalningar utan kostnad
- gratis personalisering av ett par innersulor i snowleader shop

 

16-3 Få och använda lojalitetspoäng

Tjäna lojalitetseuro

Snowleaders lojalitetsprogram gör det möjligt för dig att samla lojalitetspoäng vid varje köp, vilket ger dig rätt till rabatter som gäller för följande beställning som görs på webbplatsen

De ackumulerade lojalitetspoängen motsvarar en procentandel av beställningen: 2% för Klassiskt, 3% för Tillflykt, 4% för Basläger och 5% för Topp. Lojalitetspoäng krediteras efter att beställningen har skickats. Köparen kan samla lojalitetspoäng även under reaperioder.

Vid återbetalning av varor (inklusive presentkort) kommer de poäng som förvärvats för produkterna att dras av från lojalitetskontot.

För alla saldokrav, vänligen använd kontaktformuläret.

Använda dina lojalitetspoäng

Lojalitetspoäng kan användas när som helst. Allt du behöver göra är att kryssa i alternativet ”använd mina lojalitetspoäng” i din varukorg eller när du väljer betalningsmetod i köptunneln. Lojalitetspoäng debiteras automatiskt efter att de har använts (ordervalidering).

Lojalitetspoäng kan inte bytas ut eller delas upp och återbetalas inte i kontanter. Lojalitetspoängen är giltiga i ett år från sista inköpsdatum. Efter detta datum kommer köparen inte längre att kunna använda dem. De kommer dock att få ett e-postmeddelande som informerar dem om att deras lojalitetspoäng har löpt ut. Köparen kan när som helst kontrollera sitt saldo på Mitt konto under rubriken ”Dina fördelar/lära dig mer”. Här kan de avregistrera sig från meddelanden om saldon och lojalitetseuro som löper ut.

För att kunna utnyttja lojalitetspoäng måste ordersaldot uppgå till minst 1 kr. Om orderbeloppet är lägre än antalet lojalitetspoäng. Det antal lojalitetspoäng som återstår krediteras Köparens konto. Om orderbeloppet är mindre än en krona lägre än antalet lojalitetspoäng, räknas mellanskillnaden i kronor som en extra lojalitetspoäng. Exempel: Jag har 10 lojalitetspoäng. Om jag gör en beställning för 9.80 kr kommer jag att debiteras 10 kr från mitt lojalitetskonto.

 

16-4 Återkallande/ändring av programmet

Vid överträdelse av dessa allmänna villkor, missbruk eller bedräglig användning av de fördelar som erbjuds av programmet, beteende som skadar Snowleader-företagets intressen, förfalskning av den information som överförs av en köpare eller av en tredje part som agerar för en köpares räkning, kommer automatiskt att leda till avregistrering av nämnda kund, annullering av hans lojalitetseuro och / eller de fördelar han skulle ha fått utan kompensation av något slag och utan föregående information.

Vid ett definitivt stopp av programmet eller en ändring av kortnivån kommer Köparna att informeras via post eller e-post och ingen Köpare kommer att kunna utöva någon regressrätt mot Snowleader av någon som helst anledning. Ingen ändring eller strykning berättigar köparen till ersättning. I händelse av att programmet avslutas förbehåller sig Snowleader rätten att radera alla lojalitetspoäng och fördelar utan någon kompensation till köparen.

 

16-5 Ansvar

Företaget Snowleader frånsäger sig allt ansvar för direkta eller indirekta konsekvenser av eventuella avvikelser och/eller funktionsstörningar kopplade till Snowleaders lojalitetsprogram, oavsett orsak. Snowleader kommer dock att göra sitt yttersta för att säkerställa att alla medlemmar behåller fördelen med sina ackumulerade poäng i händelse av problem. I händelse av tvist om antalet ackumulerade poäng kommer endast den information som finns i Snowleader-databasen att anses vara giltig.

 

16-6 Tillämplig rätt

Det är överenskommet att tillämplig lag är fransk lag.

Blogg

Snowleader har en egen blogg som kan nås på https://blog.snowleader.com/. Besökare på bloggen kan skriva kommentarer. Dessa kommentarer är författarnas ansvar, är föremål för modereringsregler och för vilka Snowleader samlar in och behandlar personuppgifter.

Konkurrensutsättning

Alla tävlingar som organiseras av Snowleader och/eller dess partners är föremål för särskilda tävlingsregler som finns tillgängliga på separata sidor.

Sponsorskap

Sponsring gör att en Snowleader-kund kan bjuda in vänner via sin e-postadress att skapa ett konto på webbplatsen och göra en beställning samtidigt som de får fördelar i form av presentkort.

 

Sponsor :

Sponsorn kan bjuda in så många vänner han eller hon vill, det enda villkoret är att de ännu inte har lagt en order på Snowleader. För varje första beställning som görs av en sponsorerad person får sponsorn en 10kr presentkortskod 30 dagar efter att beställningen skickats. Denna kod kan användas för ett minsta orderbelopp på 50kr endast på sponsorns konto, under maximalt 4 månader efter att koden mottagits.

Den sponserade:

Den sponsrade erhåller en 10kr presentkortskod direkt efter sponsorns inbjudan. Denna kod kan användas för ett minsta orderbelopp på 50kr endast på kontot med den e-postadress som ges av sponsorn, i högst 4 månader efter mottagandet av koden.